Sport. Zdrowie. Odżywianie. Sala gimnastyczna. Dla stylu

Jak różnica wieku wpływa na relacje? Różnica wieku między mężczyzną i kobietą. Psychologia relacji w małżeństwie nierównym

Do niedawna postawy obywateli obu krajów wobec Rosji i Stanów Zjednoczonych były na ogół podobne – negatywne. To prawda, po uwzględnieniu faktu, że Amerykanie uważali nasz kraj za zagrożenie i wroga, a Rosjanie po prostu mieli zły stosunek do mocarstwa aspirującego do globalnej dominacji.

Na przykład, jak wynika z sondażu przeprowadzonego przez międzynarodowe centrum socjologiczne Ipsos, na początku ubiegłego roku 82 procent Amerykanów uważało Rosję za zagrożenie dla Stanów Zjednoczonych. Liczby te wahały się w czasie prezydentury Trumpa, ale nie w znaczący sposób. W przypadku większości socjologów nawet wzrosły – na przykład sondaż NBC News przeprowadzony bezpośrednio po spotkaniu Trumpa z Putinem w Helsinkach pokazał, że 68 proc. respondentów uważa Rosję za kraj nieprzyjazny lub wrogi Stanom Zjednoczonym – czyli o 9 proc. więcej niż w 2017 r.

W Rosji stosunek do Stanów Zjednoczonych był spokojniejszy – z ocena negatywna Polityka amerykańska w ogóle, pytana o stosunek do USA, „zła” dominowała ostro dopiero w latach 2014-2016. Czyli kiedy Stany Zjednoczone zaczęły prowadzić politykę sankcji, blokady i izolacji wobec Rosji, nie dziwi fakt, że w styczniu 2015 roku odnotowano ich maksymalnie 81 proc.

Nawiasem mówiąc, wcześniej, przez wszystkie lata XXI wieku, dominowały w nim głównie pozytywne nastawienie- z wyjątkami w postaci kwietnia 2003 r., kiedy Stany Zjednoczone zaatakowały Irak, początku 2007 r., kiedy Putin wygłosił przemówienie w Monachium, oraz sierpnia 2008 r., czyli wojny w Osetia Południowa.

Wraz z wyborem Trumpa nastawienie Rosjan do Amerykanów zaczęło się poprawiać – w styczniu 2017 roku było to 39 „dobrych” do 49 „złych”.

Następnie przez cały rok nastroje ulegały wahaniom – by w styczniu 2018 r. ustabilizować się na poziomie dwa do jednego – 52 „złe” do 26 „dobre”. Potem nastąpiło ostry skok– aż 69 proc. negatywnych. A po niej nastąpiło równie ostre załamanie, co odnotowało badanie Centrum Lewady przeprowadzone od 19 do 25 lipca, czyli po spotkaniu Putina z Trumpem.

Obecnie 42 procent ma „dobry” pogląd na Stany Zjednoczone, podczas gdy 40 procent ma „zły”. Nie da się tego wytłumaczyć zadowoleniem z wyników spotkań Putina z Trumpem – ankietowani nie spodziewają się poważnych zmian w stosunkach z obydwoma krajami, ponadto na przestrzeni roku spadły nadzieje na poprawę relacji między obydwoma krajami; i pół z 46 do 29 proc. Ale socjolodzy muszą jakoś wyjaśnić swoje wyniki, a Centrum Lewady publikuje następujący komentarz o charakterze całkowicie ideologicznym:

„Ten stosunek społeczeństwa do inicjatyw kierownictwa kraju w zakresie polityki zagranicznej wydaje się dziwny, ale całkiem zrozumiały na tle ogólnego spadku akceptacji rządu, prezydenta, premiera, a zwłaszcza Dumy Państwowej, co odnotowano w Czerwiec-lipiec 2018. Społeczeństwo jest zmęczone polityką konfrontacji z krajami Zachodu, która trwa od kilku lat i skutkuje spadkiem dochodów ludności... Ogólny spadek realnych dochodów ludności od wiosny 2014 roku wynosi 11-13 proc., ceny rosną i zapowiedź nadchodzących reforma emerytalna jest postrzegane jako atak na dobrobyt obywateli, na odebranie tego, co ludność uważa za oszczędności i zabezpieczenie na starość.

Pomysł, że przywódcy kraju starają się realizować swoje cele geopolityczne kosztem ludności, odbierając jej niezbędne fundusze, wywołuje ogromne poczucie oburzenia i niezadowolenia. Na tym tle gwałtownie zmienia się postrzeganie efektywności polityki zagranicznej prezydenta i rządu, wydatki na wojnę w Syrii i Donbasie, na dozbrojenie armii nie wydają się już tak uzasadnione i sprawiedliwe, a zagrożenia z Zachodu stają się zaczyna być szybko przeceniana.

Wydają się zatem zupełnie nieoczekiwane, ale wewnętrznie całkiem uzasadnione nagłe zmiany w postawach wobec krajów Zachodu: po raz pierwszy od kilku lat w stosunku Rosjan do Stanów Zjednoczonych nastawienie pozytywne zaczęło przeważać nad negatywnym”.

Fenomenalna manipulacja – czyli fakt, że Rosjanie, obserwując od półtora roku wewnętrzne problemy polityczne w USA, zaczęli z większym sceptycyzmem podchodzić do zdolności Trumpa do poprawy relacji między obydwoma krajami (i to wyjaśnia spadek liczba tych, którzy liczyli na poprawę stosunków między obydwoma krajami), nie jest po prostu brana pod uwagę. Zamiast tego promowana jest uwielbiana przez liberałów teza, że ​​„ludzie są zmęczeni konfrontacją z Zachodem i chcą zawrzeć pokój”.

Ale wystarczy spojrzeć na dynamikę sondaży Lewady ostatnie lata, zobaczyć, że Rosjanie traktowali Stany Zjednoczone normalnie nawet w tych latach, gdy „masowa propaganda”, której stanowisko liberałowie uważają za decydujące w kształtowaniu opinii publicznej, bardziej niż aktywnie krytykowała politykę amerykańską. A stanowisko Putina wobec Stanów Zjednoczonych nie zmieniło się wcale przez całą prezydenturę Trumpa – nasz prezydent wyraźnie oddzielił swojego amerykańskiego kolegę od amerykańskiego establishmentu, wyrażając swoją gotowość do poprawy relacji – i w odpowiedzi, obserwując bezprecedensową kampanię antyrosyjską, którą rozpoczęli przeciwnicy Trumpa w Stanach Zjednoczonych.

Problem nie polega więc na tym, że Rosjanie są rozczarowani konfrontacją z Zachodem, którą rzekomo promuje Putin, choćby dlatego, że tylko reagujemy na presję, jaką wywierają na nas Amerykanie. O wiele bardziej logicznym wyjaśnieniem jest to, że Rosjanie nabrali przekonania, że ​​Stany Zjednoczone są tak uwikłane w problemy wewnętrzne – i politykę zagraniczną – że nie stanowią już większego zagrożenia dla Rosji. Co więcej, biorąc pod uwagę przyjazne stanowisko Trumpa – choć ograniczone w swobodzie manewru w kierunku rosyjskim.

Stosunek do Stanów Zjednoczonych po prostu wrócił do poprzedniego stanu – pół na pół. Oznacza to, że w przybliżeniu równe części naszej populacji mają zły i dobry stosunek do Stanów Zjednoczonych - a o tym decydują nie tyle bieżące wydarzenia, ile ideologiczne i polityczne poglądy ludzi. Jednocześnie, ogólnie rzecz biorąc, Stany Zjednoczone nadal oceniane są jako agresywne mocarstwo – pokazało to na przykład niedawny sondaż VTsIOM, z którego wynika, że ​​tak uważa trzy czwarte respondentów – ale nie przeszkadza to wielu naszych obywateli od normalnego stosunku do tego kraju.

I to jest dużo zdrowszy obraz niż ten, który widzimy w USA – tam opinia publiczna okazuje się, że jest o wiele bardziej podatny na manipulację. Przecież zdecydowana większość Amerykanów stawia Rosję na jednym z pierwszych miejsc wśród zagrożeń dla swojego kraju – a wkład w to kampanii przeciwko Trumpowi z poszukiwaniem „rosyjskiego śladu” w jego wyborze jest ogromny. Co więcej, w Stanach Zjednoczonych narasta polaryzacja między zwolennikami i przeciwnikami Trumpa w podejściu do naszego kraju – połowa zwolenników Demokratów nazywa Rosję „największym bezpośrednim zagrożeniem” dla Stanów Zjednoczonych, podczas gdy tylko 10 proc. Republikanów zgadza się z tym.

Okazuje się, że w Rosji, która ma więcej niż poważne powody, źle traktuje Amerykanów – w końcu to NATO otacza Rosję, a nie odwrotnie, nałożono na nas sankcje i to Ameryka próbuje je przejąć Ukraina z dala od nas, a nie my od niej Kalifornia jest postrzegana przez Stany Zjednoczone znacznie lepiej i spokojniej, niż postrzegają nas Amerykanie. Tylko osoba bardzo sugestywna może uwierzyć, że Rosja zagraża Stanom Zjednoczonym – ich sposobowi życia, ich wartościom, a nawet ich rzeczywistym interesom handlowym. Niestety, duża część amerykańskiego społeczeństwa pozostaje właśnie taka.

W Rosji zaczęli mieć lepszy stosunek do Stanów Zjednoczonych, a nastroje rzekomo zmieniły się gwałtownie i mocno. Świadczy o tym sondaż Centrum Lewady przeprowadzony po spotkaniu Putina z Trumpem w Helsinkach. Jednocześnie w Stanach Zjednoczonych socjolodzy nie odnotowują takich tendencji – Rosja nadal jest uważana za wroga. Jaki jest powód tych różnic?

Do niedawna stosunek obywateli obu krajów do Rosji i Stanów Zjednoczonych był na ogół podobny – negatywny. To prawda, po uwzględnieniu faktu, że Amerykanie uważali nasz kraj za zagrożenie i wroga, a Rosjanie po prostu mieli zły stosunek do mocarstwa aspirującego do globalnej dominacji.

Na przykład, jak wynika z sondażu przeprowadzonego przez międzynarodowe centrum socjologiczne Ipsos, na początku ubiegłego roku 82 procent Amerykanów uważało Rosję za zagrożenie dla Stanów Zjednoczonych. Liczby te wahały się w czasie prezydentury Trumpa, ale nie w znaczący sposób. W przypadku większości socjologów nawet wzrosły – np. sondaż NBC News przeprowadzony bezpośrednio po spotkaniu Trumpa z Putinem w Helsinkach pokazał, że 68 proc. respondentów uważa Rosję za kraj nieprzyjazny lub wrogi Stanom Zjednoczonym, czyli o 9 proc. więcej niż w 2017 r.

W Rosji stosunek do Stanów Zjednoczonych był spokojniejszy – przy negatywnej ocenie całej polityki amerykańskiej, „zły” zdecydowanie dominował w kwestii stosunku do USA dopiero w latach 2014–2016. Czyli kiedy Stany Zjednoczone zaczęły prowadzić politykę sankcji, blokady i izolacji wobec Rosji, nie dziwi fakt, że w styczniu 2015 roku odnotowano ich maksymalnie 81 proc.

Notabene wcześniej, przez całe lata XXI w., panowało ogólnie pozytywne nastawienie – z wyjątkami w postaci kwietnia 2003 r., kiedy Stany Zjednoczone najechały Irak, początku 2007 r., kiedy Putin wygłosił przemówienie w Monachium, oraz sierpnia 2007 r. Rok 2008, czyli wojna w Osetii Południowej.

Wraz z wyborem Trumpa nastawienie Rosjan do Amerykanów zaczęło się poprawiać – w styczniu 2017 roku było to 39 „dobrych” do 49 „złych”.

Następnie przez cały rok nastroje ulegały wahaniom – aby w styczniu 2018 r. ustabilizować się w stosunku dwa do jednego – 52 „złe” do 26 „dobre”. Potem nastąpił gwałtowny skok – aż do 69 proc. wyników ujemnych. A po nim nastąpiło równie gwałtowne załamanie, co odnotowało badanie Centrum Lewady przeprowadzone od 19 do 25 lipca, czyli po spotkaniu Putina z Trumpem.

Obecnie 42 procent ma „dobry” pogląd na Stany Zjednoczone, a 40 procent ma „zły”. Nie da się tego wytłumaczyć zadowoleniem z wyników spotkań Putina z Trumpem – ankietowani nie spodziewają się poważnych zmian w stosunkach z obydwoma krajami, ponadto na przestrzeni roku spadły nadzieje na poprawę relacji między obydwoma krajami; połowa z 46 do 29 proc. Ale socjolodzy muszą jakoś wyjaśnić swoje wyniki, a Centrum Lewady publikuje następujący komentarz o charakterze całkowicie ideologicznym:

„Taki stosunek społeczeństwa do inicjatyw kierownictwa kraju w zakresie polityki zagranicznej wydaje się dziwny, ale całkiem zrozumiały w kontekście ogólnego spadku akceptacji rządu, prezydenta, premiera, a zwłaszcza Dumy Państwowej, co odnotowano w czerwcu br. -Lipiec 2018. Ludność jest zmęczona polityką konfrontacji z krajami Zachodu, która trwa od kilku lat i skutkuje spadkiem dochodów ludności... Ogólny spadek realnych dochodów ludności od wiosny 2014 roku wynosi 11 -13 procent, ceny rosną, a zapowiedź nadchodzącej reformy emerytalnej jest postrzegana jako atak na obywateli opieki społecznej, mający na celu odebranie im tego, co społeczeństwo uważa za oszczędności i zabezpieczenie na starość.

Myśl, że przywódcy kraju starają się realizować swoje cele geopolityczne kosztem ludności, odbierając jej niezbędne fundusze, wywołuje ogromne poczucie oburzenia i niezadowolenia. Na tym tle gwałtownie zmienia się postrzeganie efektywności polityki zagranicznej prezydenta i rządu, wydatki na wojnę w Syrii i Donbasie, na dozbrojenie armii nie wydają się już tak uzasadnione i sprawiedliwe, a zagrożenia z Zachodu stają się zaczyna być szybko przeceniana.

Dlatego też gwałtowne zmiany w podejściu do krajów Zachodu wydają się zupełnie nieoczekiwane, ale wewnętrznie całkiem uzasadnione: po raz pierwszy od kilku lat w stosunku Rosjan do Stanów Zjednoczonych nastawienie pozytywne zaczęło przeważać nad negatywnym”.

Fenomenalna manipulacja, czyli fakt, że Rosjanie, obserwując od półtora roku wewnętrzne problemy polityczne w USA, zaczęli z większym sceptycyzmem podchodzić do zdolności Trumpa do poprawy relacji między obydwoma krajami (i to wyjaśnia spadek liczba tych, którzy liczyli na poprawę stosunków między obydwoma krajami), nie jest po prostu brana pod uwagę. Zamiast tego promowana jest uwielbiana przez liberałów teza, że ​​„ludzie są zmęczeni konfrontacją z Zachodem i chcą zawrzeć pokój”.

Ale wystarczy choćby spojrzeć na dynamikę sondaży Lewady w ostatnich latach, żeby zobaczyć, że Rosjanie traktowali Stany Zjednoczone normalnie nawet w tych latach, gdy „masowa propaganda”, której stanowisko liberałowie uważają za decydujące w kształtowaniu opinii publicznej, bardziej niż aktywnie krytykował politykę amerykańską. A stanowisko Putina wobec Stanów Zjednoczonych nie zmieniło się wcale w czasie prezydentury Trumpa – nasz prezydent wyraźnie oddzielił swojego amerykańskiego kolegę od amerykańskiego establishmentu, wyrażając swoją gotowość do poprawy relacji – i w odpowiedzi, obserwując bezprecedensową kampanię antyrosyjską, którą rozpoczęli przeciwnicy Trumpa w Stanach Zjednoczonych.

Problem nie polega więc na tym, że Rosjanie są rozczarowani konfrontacją z Zachodem, którą rzekomo promuje Putin – choćby dlatego, że tylko reagujemy na presję, jaką wywierają na nas Amerykanie. O wiele bardziej logicznym wyjaśnieniem jest to, że Rosjanie nabrali przekonania, że ​​Stany Zjednoczone są tak ugrzęźnięte w problemach polityki wewnętrznej i zagranicznej, że nie stanowią już większego zagrożenia dla Rosji. Co więcej, biorąc pod uwagę przyjazne stanowisko Trumpa – choć ograniczone w swobodzie manewru w kierunku rosyjskim.

Stosunek do Stanów Zjednoczonych po prostu wrócił do poprzedniego stanu – pół na pół. Oznacza to, że w przybliżeniu równe części naszej populacji mają zły i dobry stosunek do Stanów Zjednoczonych - a o tym decydują nie tyle bieżące wydarzenia, ile ideologiczne i polityczne poglądy ludzi. Jednocześnie, ogólnie rzecz biorąc, Stany Zjednoczone nadal oceniane są jako agresywne mocarstwo – pokazało to na przykład niedawny sondaż VTsIOM, z którego wynika, że ​​tak uważa trzy czwarte respondentów – ale nie przeszkadza to wielu naszych obywateli od normalnego traktowania tego kraju.

I jest to obraz o wiele zdrowszy niż ten, który widzimy w USA – gdzie opinia publiczna okazuje się znacznie bardziej zmanipulowana. Przecież zdecydowana większość Amerykanów stawia Rosję na jednym z pierwszych miejsc wśród zagrożeń dla swojego kraju – a wkład kampanii przeciwko Trumpowi z poszukiwaniem „rosyjskiego śladu” w jego wyborze jest ogromny. Co więcej, w Stanach Zjednoczonych narasta polaryzacja między zwolennikami i przeciwnikami Trumpa w podejściu do naszego kraju – połowa zwolenników Demokratów nazywa Rosję „największym bezpośrednim zagrożeniem” dla Stanów Zjednoczonych, podczas gdy tylko 10 proc. Republikanów zgadza się z tym.

Okazuje się, że w Rosji, która ma więcej niż poważne powody, aby źle traktować Amerykanów – w końcu to NATO otacza Rosję, a nie odwrotnie, nałożono na nas sankcje i to Ameryka próbuje zająć Ukrainę z dala od nas, a nie my od Kalifornii – oni postrzegają Stany Zjednoczone znacznie trafniej i spokojniej, niż postrzegają nas Amerykanie. Tylko osoba bardzo sugestywna może uwierzyć, że Rosja zagraża Stanom Zjednoczonym – ich sposobowi życia, ich wartościom, a nawet ich rzeczywistym interesom handlowym. Niestety, duża część amerykańskiego społeczeństwa pozostaje właśnie taka.

2015-11-23

Data: 23.11.2015

Tagi:

Długo nie mogłam zrozumieć, dlaczego tak bardzo irytuje mnie nowe określenie statusu młodych i niemłodych osób, które są „w związku”. Wydaje się, że wszystko jest jasne i zrozumiałe: para nie jest małżeństwem, oboje nie są mężem i żoną, ale mimo to dzielą to samo łóżko. Nie, nie jestem stróżem moralności i irytował mnie nie fakt, że w paszporcie nie ma stempla, ale właśnie charakter relacji dwojga dorosłych ludzi. Po pewnym czasie przyszedł wgląd. Będziesz się śmiać, ale odpowiedź przyszła z dziedziny nauk ścisłych. Podstawowa edukacja radziecka to rzecz z żelaza! Związek dwojga kochanków jest linie równoległe w geometrii euklidesowej. Nigdy się nie przecinają. Istnieją jednak wiązania, które żyją w geometrii riemannowskiej, która nie zna analogii. W nim dowolne dwie linie proste mają wspólny punkt, to znaczy przecinają się, wchodząc w związek! Zatem relacje to relacje.

Relacje w relacjach: jaka jest podstawowa różnica?

Blisko, ale nie razem

Relacje - ja i mój świat jesteśmy obok Twojego, ale nie razem. Nie chcę być za Ciebie odpowiedzialny i obarczać się obowiązkami wobec Ciebie. W istocie jest to wspólna samotność, która czasami grozi okropnie emocjonalny dramat. I nie każdy jest na to gotowy. Związki bez gwarancji, bez tego najbardziej tajemniczego „wzajemności”, dewaluują pojęcie miłości, nie dając nic w zamian. Współistnienie bez wzajemnych zobowiązań może być ulotne i smutne, choć możliwe, że może być ulotne i czarujące, ale bez kontynuacji. Tylko pasja, bez duchowej bliskości dwóch serc i dusz. Czasami związek „rozłącza się”, zamieniając się w dramatyczny serial, mimo że zaczął się jako pełen akcji „film krótkometrażowy”. W takim związku z reguły istnieje strona cierpiąca, czekająca na „odrodzenie” bezsensownego romansu w długotrwałym związku. Ale nic się nie dzieje. Tylko w duszy pozostaje ból, rozczarowanie i ziejąca, pozbawiona znaczenia, ciemna pustka, w miejscu której do niedawna opierała się nadzieja na znalezienie miłości i wzajemności. Być może zbyt chaotycznie wyrażam swoje myśli. Piszę tak, jak czuję. Pamiętam, że jako dziecko moja prababcia mówiła o kłamcach: „Demon udaje anioła, ale kolor jest niewłaściwy!” To samo można powiedzieć o związkach, które „ubierają się” za coś dobrego, ale tak nie jest.

Wieczni chłopcy i dziewczęta boją się związków

Zupełnie na próżno wiele osób uważa, że ​​związki bez zobowiązań są typowe tylko dla młodych, a nawet młodych par. Znajdują się wśród ludzi całkowicie w różnym wieku. Prawdę mówiąc, obecnie wielu czterdziestolatków czuje się jak młodzieniec i zupełnie nie ma ochoty dorastać moralnie. Jest to łatwiejsze i wygodniejsze. W domyśle okazy te nie szukają partnera, ale „mamy” lub „tatusia”, na którym mogą powiesić swoje problemy. O jakich wzajemnych zobowiązaniach możemy mówić? Ile losów zostało złamanych przez takich wiecznych chłopców i dziewczęta, którzy nie chcą dorosnąć? krótkie spodnie i dziewczęce sukienki? Zawsze żądają i nigdy nie chcą dawać. Odczuwają własny ból, potrzeby, pragnienia, nie zwracając uwagi na uczucia partnera.

Relacje i miłość. Bezgraniczny świat dwojga

Relacje to zamknięty, samolubny świat, ograniczony do własnych uczuć. Prawdziwa miłość moim skromnym zdaniem jest zawsze relacją, niewyczerpaną wymianą energii. Bo im więcej dajesz, tym więcej otrzymasz w zamian. Może to na pierwszy rzut oka wydawać się dziwne, ale w związkach często dochodzi do wymiany wiedzy, ale nie prostej, ale irracjonalnej. Taka wymiana jest możliwa tylko z najsilniejszymi duchowymi i fizyczna intymność dwóch nie tylko „partnerów”, ale pewna substancja składająca się z dwóch połówek, ale jednocześnie będąca jedną całością. Jednocześnie otwierają się perspektywy niekończącego się wspólnego rozwoju. Długoterminowe relacje oparte na miłości samowystarczalnych, odpowiedzialnych osób stają się hojnymi dawcami, a nie biorcami. Dojrzała miłość takich ludzi jest bezinteresowna, nieuszkodzona, niezależna. Nie prosi, nie czeka, nie żąda. Twórczo tworzy i dzieli. Czy jest to możliwe w niewiążącym „związku”?

Relacje wolne od odpowiedzialności i prawdziwa duchowa intymność prawie zawsze prowadzą do tej samej „wspólnej samotności”, o której już wspominaliśmy. Relacje łagodzą poczucie samotności.

Wzajemne dojrzała miłość wymaga zaufania na najgłębszym poziomie. Ale to oznacza także ogromną odpowiedzialność. Wpuść osobę do swojego świat wewnętrzny, bez wzięcia za to odpowiedzialności, jest to niemożliwe! Czy możesz sobie wyobrazić, jak wrażliwy musi być człowiek, aby zetknąć się z delikatnymi, przezroczystymi aspektami duszy swojej „połówki”, nie niszcząc niczego?

Czy znasz to uczucie, kiedy Ty i Twoja ukochana osoba jesteście daleko od siebie, a mimo to czujecie swoją obecność? Czytając w młodości wiersze, do przeczytania których teraz chcę Was zaprosić, byłam tak zakochana, że ​​fizycznie i duchowo poczułam obecność bliskiej mi osoby, oddalonej ode mnie o 2000 km. Uderzyły mnie te wiersze, ponieważ absolutnie trafnie opisywały mój stan:

Przyciskając twarz do szyby jak wierny strażnik,

Szukam Cię ponad oczekiwania,

Poza sobą.

Kocham Cię tak bardzo, że już nie wiem

Którego z nas tutaj nie ma!

Okazuje się, że w związkach istnieje szczególna przestrzeń, która jest w równym stopniu własnością tych, którzy kochają. W nim doświadczają całkowitej jedności. Kontakt jest na poziomie ogólnym komunikacja niewerbalna, tworząc harmonijne relacje. Stagnacja w związkach powoduje, że jednostka szuka nowości na boku, a relacje eliminują to zjawisko poprzez wspólny rozwój. Inaczej życie codzienne staje się prawdziwym bagnem. I jeszcze jedno. Każdą kontrowersyjną sytuację w związku można rozwiązać w drodze dialogu.
Nawet jeśli zaczyna się od kłótni, ale w związkach zwykle wybucha skandal, po którym każdy z partnerów nadal pozostaje nieprzekonany.

Nie mogę powstrzymać się od poruszenia innego aspektu poruszonego tematu. Młodość charakteryzuje się poczuciem nieskończoności życia i samej młodości. Ale starość, dana przez Boga, w szczęśliwym związku jest postrzegana nie jako kara, ale jako szczęśliwy czas, kiedy można bez końca czerpać ze źródła wiedzy, robić to co kochasz, wspierać się nawzajem, ciesząc się, że możesz dzielić się tym niesamowitymi doznaniami z bliską osobą.
I tak do samego końca, w radości, smutku... Związki nie przetrwają do starości.

W moich artykułach nie piszę zbyt często o związkach. Jeśli jesteś zainteresowany, tutaj jest historia o moich przyjaciołach w , a historia jest również na ten temat. Mimo że główny bohater oto buldog francuski.

Bardzo ważny w poruszanej kwestii jest także temat odpowiedzialności za dzieci. Jest to jednak samo w sobie na tyle skomplikowane, że wymaga napisania osobnego artykułu. Być może w przyszłości też o tym napiszę.

Oczywiście moje rozumowanie jest bardzo powierzchowne i pomieszane z osobistymi emocjami. Bardzo chciałbym poznać opinię szanownych czytelników na temat poruszonej przeze mnie kwestii. Proszę o pozostawienie komentarza, żebym wiedział, czy ten temat jest dla Ciebie interesujący, czy nie. Uważnie przeczytam każdy komentarz i odpowiem absolutnie każdemu!

Jeśli spodobał Ci się dzisiejszy artykuł, będę bardzo wdzięczny, jeśli udostępnisz go dalej sieci społecznościowe. Ci, którzy weszli na mój blog po raz pierwszy, mogą zapisać się do newslettera, aby nie przegapić ciekawe tematy i przepisy. Wszystkiego najlepszego! Nie mogę się doczekać Waszych odpowiedzi.

Zawsze twoja Irina.

Akompaniament muzyczny niesamowicie trafnie oddaje mój nastrój podczas przygotowań tego artykułu do publikacji.

Peter Cincotti – Przeżyj ze mną swoje życie

    Komentarze do artykułu: 16

    24-11-2015

    2015-11-24

    Irina, dzień dobry.

    Lubię czytać Twojego bloga. I za każdym razem z niecierpliwością czekam na nowe historie i przepisy! Bardzo miło, że wznowiłeś swoją twórczość)

    Temat relacji jest boleśnie aktualny. Na moich oczach (w tym przy moim udziale - tak się stało) rozwija się sytuacja w temacie. Młody mężczyzna, żonaty 17 lat, dzieci. Bezbożnie szuka rozrywki lub „ufnych” relacji na boku. Jak teraz rozumiem, nie mam takiego samego duchowego połączenia i relacji z moją żoną. I są relacje. On jest sam, ona jest sama. Mówiąc o zaufaniu innym, mimo to ją oszukuje. Nie mają zaufania. I nie ma tam spokoju ducha. Nie ma rodziny - jego tylna i bezpieczna przystań. Jak to się stało? Patrząc na niego, nie chcę, żeby mnie też to spotkało. Jednak z rozczarowaniem dochodzę do wniosku, że w rodzinie istnieję osobno...samotnie. Fakt. Każdy wybiera własną drogę. Jak to się stało? Życzę wszystkim dokładnie takich samych relacji!

    Odpowiedź

    24-11-2015

    2015-11-24

    Dobry wieczór. Artykuł porusza bardzo dla mnie „bolesny” temat. Moja córka (mądra, piękna) jest członkiem od 2 lat podobne relacje z młodym mężczyzną. I wydaje się dobrym facetem, ale najwyraźniej jest to takie wygodne, bez niepotrzebnej odpowiedzialności. Moja córka wręcz przeciwnie prawdziwa rodzina, dzieci. Boję się cokolwiek doradzić; myślę, że powinna sama podjąć decyzję. Albo się mylę? I trzeba to wyjaśnić, przekonać, że tak jest związek w ślepą uliczkę a równoległe nie przetną się...

    Odpowiedź

    24-11-2015

    2015-11-24

    Witaj, Irino! Porusza mnie koncepcja „w związku”, którą obecnie często można spotkać na portalach społecznościowych. U nas też teraz jest taka sytuacja, że ​​syn mieszka z dziewczyną już dłuższy czas, bez stempla w paszporcie, ale sprawy wciąż zmierzają ku ślubowi, tyle że okoliczności już się rozwinęły i nie będę się w to zagłębiać. Kiedyś miałam te same problemy z córką, wtedy bardziej się martwiłam – w końcu to była dziewczynka… Teraz mają przyjazna rodzina, dzieci. Ale wiem żonaci mężczyźni w wieku, który nie potrzebuje przyjaciółki żony, ale „niani”, która jest egoistyczna do granic niemożliwości. Jakie jest tam połączenie duchowe... Okazało się trochę chaotyczne, ale nie zmienię tego, inaczej będę musiał wszystko wymazać

    Odpowiedź

    26-11-2015

    2015-11-26

    Witaj IRINO!

    Nigdy nic nikomu nie pisałam, ale kiedy jakiś miesiąc temu weszłam na Twojego bloga, po prostu fizycznie poczułam, jak solidna, mądra, pracowita i duszna osoba. SZANUJĘ.

    A dzisiaj to stado - jakie to prawdziwe i smutne, ale dlaczego ludzie trzymają się ERSATZA i nie czują Prawdy. W końcu wszystko jest takie proste - jeśli chcesz być szczęśliwy - Bądź!

    Kiedy dajesz, dostajesz więcej, bo wszyscy o tym wiedzą. oznacza to, że nie ma nic do dania - szkoda!

    Ale świat jest wielki i panuje równowaga sił, ludzie szukają dokładnie tego, czego chcą, nie tylko umysłem, ale także sercem i duszą.

    Odpowiedź

    27-11-2015

    2015-11-27

    Irina, dzień dobry!

    To ciekawe, że jeszcze wczoraj rozmawialiśmy z moją przyjaciółką o związkach i wzajemnej odpowiedzialności, ponieważ nasza wspólna przyjaciółka jest w zawieszeniu, mieszkając ze swoim ukochanym młodym mężczyzną bez małżeństwa. I jest w niej poczucie niepewności jutro i strach przed stratą ukochany ponieważ on jej się nie oświadcza.

    Chcę poruszyć pytanie, czy kobieta powinna rozpoczynać rozmowę na temat sformalizowania związku z mężczyzną. Niewiele kobiet tam mieszka ślub cywilny jak strusie z głową w piasku?

    Zapytałam o to moje córki. Są małżeństwem, dzięki Bogu mają relacje z mężami, ale wcześniej przez rok lub dwa żyli w małżeństwie cywilnym. Więc moje dziewczyny powiedziały, że same rozpoczęły rozmowę na temat wzięcia przez mężczyzn odpowiedzialności za swoje przyszłe i przyszłe dzieci. I zgadzam się, że gdyby tego nie zrobiły, mogłyby nadal żyć w małżeństwie cywilnym. Ale kiedy otwarcie rozpoczęły tę rozmowę, okazało się, że mężczyznom wcale to nie przeszkadzało! Dlatego też w sierpniu 2012 roku – przez przypadek – miałam śluby dwóch córek, jedno po drugim!

    Nie bez powodu mówią, że mężczyźni są bardzo zadowoleni z życia w małżeństwie cywilnym, ponieważ w tym związku dostają wszystko. Po prostu nie zdają sobie sprawy, że najczęściej kobiety są z tego powodu nieszczęśliwe, ponieważ naturą kobiety jest być chroniona przez małżeństwo lub ślub przed Bogiem.

    Moja koleżanka ma już 45 lat, dwójkę dzieci i wciąż czeka, aż mąż jej się formalnie oświadczy. To najbardziej bolesna sprawa w jej życiu, a duma nie pozwala jej na poważną rozmowę. Najprawdopodobniej nie będzie to czekać…

    Dziękuję Irino za ten artykuł. Na pewno to opublikuję ponownie! Niech wiele dziewcząt i kobiet zastanowi się, czy warto wchodzić w związek bez zobowiązań i związków :)

    Odpowiedź

    29-11-2015

    2015-11-29

    Oj, Irochka, jaki palący temat dzisiaj poruszyłaś. Zgadzam się z Tobą we wszystkim, jak tu nie mówić, o czasach, o obyczajach. No cóż, każdy czas miał swoje wartości, swoje kanony Młode damy Czechowa popadły w zapomnienie, szkoda! Mój syn też żył w małżeństwie cywilnym. Ale to prawda, myśleli o zalegalizowaniu związku, ale nie wyszło, po 8 miesiącach się rozstali strasznie się martwiłem i modliłem się, żeby dziewczyna wyszła za mąż. Pan wysłuchał moich modlitw i wyszła za mąż, ale dla mojego syna zniechęciła ona do małżeństwa. Minęło już pięć lat, a on nie chce słyszeć nic o małżeństwie. Wszystko jest bardzo skomplikowane i indywidualne. Oczywiście dla kobiet nie jest to sytuacja wygodna i niepewna dzisiejsza młodzieżżyć w małżeństwie przez 10, 25, 50 lat, jak nasze babcie, matki, jak my, w końcu naprawdę chcę wierzyć, że nasi młodzi nas nie zawiodą i wszystko będzie dla nich dobrze i godnie! wszyscy, rodzina i dom to miejsce, w którym zawsze jesteście mile widziani, kochani i rozumiani.

Rosja zaczęła czuć się lepiej w stosunku do Stanów Zjednoczonych, a nastroje rzekomo zmieniły się gwałtownie i mocno.

Świadczy o tym sondaż Centrum Lewady przeprowadzony po spotkaniu Putina z Trumpem w Helsinkach. Jednocześnie w Stanach Zjednoczonych socjolodzy nie odnotowują takich tendencji – Rosja nadal jest uważana za wroga. Jaki jest powód tych różnic?

Do niedawna postawy obywateli obu krajów wobec Rosji i Stanów Zjednoczonych były na ogół podobne – negatywne. To prawda, po uwzględnieniu faktu, że Amerykanie uważali nasz kraj za zagrożenie i wroga, a Rosjanie po prostu mieli zły stosunek do mocarstwa aspirującego do globalnej dominacji.

Na przykład, jak wynika z sondażu przeprowadzonego przez międzynarodowe centrum socjologiczne Ipsos, na początku ubiegłego roku 82 procent Amerykanów uważało Rosję za zagrożenie dla Stanów Zjednoczonych. Liczby te wahały się w czasie prezydentury Trumpa, ale nie w znaczący sposób. W przypadku większości socjologów nawet wzrosły – na przykład sondaż NBC News przeprowadzony bezpośrednio po spotkaniu Trumpa z Putinem w Helsinkach pokazał, że 68 proc. respondentów uważa Rosję za kraj nieprzyjazny lub wrogi Stanom Zjednoczonym – czyli o 9 proc. więcej niż w 2017 r.

W Rosji stosunek do Stanów Zjednoczonych był spokojniejszy – przy negatywnej ocenie amerykańskiej polityki w ogóle, na pytanie o stosunek do USA, „zły” dominował ostro dopiero w latach 2014–2016. Czyli kiedy Stany Zjednoczone zaczęły prowadzić politykę sankcji, blokady i izolacji wobec Rosji, nie dziwi fakt, że w styczniu 2015 roku odnotowano ich maksymalnie 81 proc.

Notabene wcześniej, przez wszystkie lata XXI wieku, panowało ogólnie pozytywne nastawienie – z wyjątkami w postaci kwietnia 2003 r., kiedy Stany Zjednoczone najechały Irak, początku 2007 r., kiedy Putin wygłosił przemówienie w Monachium, Sierpień 2008, czyli wojna w Osetii Południowej.

Wraz z wyborem Trumpa nastawienie Rosjan do Amerykanów zaczęło się poprawiać – w styczniu 2017 roku było to 39 „dobrych” do 49 „złych”.

Obecnie 42 procent ma „dobry” pogląd na Stany Zjednoczone, podczas gdy 40 procent ma „zły”. Nie da się tego wytłumaczyć zadowoleniem z wyników spotkań Putina z Trumpem – ankietowani nie spodziewają się poważnych zmian w stosunkach z obydwoma krajami, ponadto na przestrzeni roku spadły nadzieje na poprawę relacji między obydwoma krajami; i pół z 46 do 29 proc. Ale socjolodzy muszą jakoś wyjaśnić swoje wyniki, a Centrum Lewady publikuje następujący komentarz o charakterze całkowicie ideologicznym:

„Ten stosunek społeczeństwa do inicjatyw kierownictwa kraju w zakresie polityki zagranicznej wydaje się dziwny, ale całkiem zrozumiały na tle ogólnego spadku akceptacji rządu, prezydenta, premiera, a zwłaszcza Dumy Państwowej, co odnotowano w Czerwiec-lipiec 2018. Ludność jest zmęczona polityką konfrontacji z krajami Zachodu, która trwa od kilku lat i skutkuje spadkiem dochodów ludności... Ogólny spadek realnych dochodów ludności od wiosny 2014 roku wynosi 11 -13 proc., ceny rosną, a zapowiedź nadchodzącej reformy emerytalnej jest odbierana jako atak na dobrobyt obywateli, mający na celu odebranie im tego, co społeczeństwo uważa za oszczędności i zabezpieczenie na starość.

Myśl, że przywódcy kraju starają się realizować swoje cele geopolityczne kosztem ludności, odbierając jej niezbędne fundusze, wywołuje ogromne poczucie oburzenia i niezadowolenia. Na tym tle gwałtownie zmienia się postrzeganie efektywności polityki zagranicznej prezydenta i rządu, wydatki na wojnę w Syrii i Donbasie, na dozbrojenie armii nie wydają się już tak uzasadnione i sprawiedliwe, a zagrożenia z Zachodu stają się zaczyna być szybko przeceniana.

Dlatego też gwałtowne zmiany w podejściu do krajów Zachodu wydają się zupełnie nieoczekiwane, ale wewnętrznie całkiem uzasadnione: po raz pierwszy od kilku lat w stosunku Rosjan do Stanów Zjednoczonych nastawienie pozytywne zaczęło przeważać nad negatywnym”.

Fenomenalna manipulacja – czyli fakt, że Rosjanie, obserwując od półtora roku wewnętrzne problemy polityczne w USA, zaczęli z większym sceptycyzmem podchodzić do zdolności Trumpa do poprawy relacji między obydwoma krajami (i to wyjaśnia spadek liczba tych, którzy liczyli na poprawę stosunków między obydwoma krajami), nie jest po prostu brana pod uwagę. Zamiast tego promowana jest uwielbiana przez liberałów teza, że ​​„ludzie są zmęczeni konfrontacją z Zachodem i chcą zawrzeć pokój”.

Ale wystarczy choćby spojrzeć na dynamikę sondaży Lewady w ostatnich latach, żeby zobaczyć, że Rosjanie traktowali Stany Zjednoczone normalnie nawet w tych latach, gdy „masowa propaganda”, której stanowisko liberałowie uważają za decydujące w kształtowaniu opinii publicznej, bardziej niż aktywnie krytykował politykę amerykańską. A stanowisko Putina wobec Stanów Zjednoczonych nie zmieniło się wcale przez całą prezydenturę Trumpa – nasz prezydent wyraźnie oddzielił swojego amerykańskiego kolegę od amerykańskiego establishmentu, wyrażając swoją gotowość do poprawy relacji – i w odpowiedzi, obserwując bezprecedensową kampanię antyrosyjską, którą rozpoczęli przeciwnicy Trumpa w Stanach Zjednoczonych.

Problem nie polega więc na tym, że Rosjanie są rozczarowani konfrontacją z Zachodem, którą rzekomo promuje Putin, choćby dlatego, że tylko reagujemy na presję, jaką wywierają na nas Amerykanie. O wiele bardziej logicznym wyjaśnieniem jest to, że Rosjanie nabrali przekonania, że ​​Stany Zjednoczone są tak uwikłane w problemy wewnętrzne – i politykę zagraniczną – że nie stanowią już większego zagrożenia dla Rosji. Co więcej, biorąc pod uwagę przyjazne stanowisko Trumpa – choć ograniczone w swobodzie manewru w kierunku rosyjskim.

Stosunek do Stanów Zjednoczonych po prostu wrócił do poprzedniego stanu – pół na pół. Oznacza to, że w przybliżeniu równe części naszej populacji mają zły i dobry stosunek do Stanów Zjednoczonych - a o tym decydują nie tyle bieżące wydarzenia, ile ideologiczne i polityczne poglądy ludzi. Jednocześnie, ogólnie rzecz biorąc, Stany Zjednoczone nadal oceniane są jako agresywne mocarstwo – pokazało to na przykład niedawny sondaż VTsIOM, z którego wynika, że ​​tak uważa trzy czwarte respondentów – ale nie przeszkadza to wielu naszych obywateli od normalnego stosunku do tego kraju.

I jest to obraz o wiele zdrowszy niż ten, który widzimy w USA – gdzie opinia publiczna okazuje się znacznie bardziej zmanipulowana. Przecież zdecydowana większość Amerykanów stawia Rosję na jednym z pierwszych miejsc wśród zagrożeń dla swojego kraju – a wkład w to kampanii przeciwko Trumpowi z poszukiwaniem „rosyjskiego śladu” w jego wyborze jest ogromny. Co więcej, w Stanach Zjednoczonych narasta polaryzacja między zwolennikami i przeciwnikami Trumpa w podejściu do naszego kraju – połowa zwolenników Demokratów nazywa Rosję „największym bezpośrednim zagrożeniem” dla Stanów Zjednoczonych, podczas gdy tylko 10 proc. Republikanów zgadza się z tym.

Okazuje się, że w Rosji, która ma więcej niż poważne powody, źle traktuje Amerykanów – w końcu to NATO otacza Rosję, a nie odwrotnie, nałożono na nas sankcje i to Ameryka próbuje je przejąć Ukraina z dala od nas, a nie my od niej Kalifornia jest postrzegana przez Stany Zjednoczone znacznie lepiej i spokojniej, niż postrzegają nas Amerykanie. Tylko osoba bardzo sugestywna może uwierzyć, że Rosja zagraża Stanom Zjednoczonym – ich sposobowi życia, ich wartościom, a nawet ich rzeczywistym interesom handlowym. Niestety, duża część amerykańskiego społeczeństwa pozostaje właśnie taka.

Możesz być także zainteresowany:

Zamrożona ciąża, co dalej?
Możesz założyć buty na wysokim obcasie i drogi garnitur,...
Skóra lakierowana i dżins
Ciąża zamrożona objawia się zatrzymaniem rozwoju płodu na skutek zaburzeń...
Masaż miodowy na cellulit
Moda 2017 zadziwiła elitę! Jasne kolory, obszerne sylwetki, modele over size,...
Poronienie samoistne Poronienie samoistne
Rytm życia współczesnej kobiety bardzo często prowadzi do różnych chorób, nadwagi i...